Veli Katılımı Yetenek Sizsiniz....

16 Ocak 2012



Okul öncesi eğitim sürecinde velilerin sınıf içerisindeki faaliyetlere katılımı oldukça önemlidir.Bu yol ile veliler sınıf içerisindeki eğitim sürecine katıldıkları gibi,okul öncesi eğitiminin önemini ve çocuğun öğrenme özellikleri hakkında uygulamaya yönelik bilgi sahibi de olurlar.Bu açıdan bakıldığında eğer mümkünse 1. ve 2. dönem birer kere olmak üzere veli sınıfa davet edilir.Becerileri ve yaptırmak istedikleri şeyler doğrultusunda sınıfta, eğitime etkin katılımda bulunurlar.

Bizde birkaç haftadır bu çalışmalar üzerine yoğunlaşmış durumdayız.Velilerim gerek kendileri tasarlayarak gerekse bana danışarak birtakım faaliyet ve çalışmalar yapmaya başladı sınıfta.Fakat ne yazık ki çalışmalarımız,amacı doğrultusunda ilerlemek yerine bir yetenek şovu haline dönüştü.Tarihte ve günümüzde de birçok insanda görebileceğimiz,diğerlerinden üstün olma hırsının, küçük bir örneğini yaşıyoruz okulda.Velilerim bu faaliyet şovuna o kadar kendilerini kaptırdılar ki durum birbiri ile küsme,birbirinin faaliyetini küçümseme boyutuna ulaştı.Benim öğrencilerimden bile daha çocukça davrandıklarını söylesem yeridir.Hal böyle olunca bir kez daha anladım veli eğitiminin ne kadar önemli olduğunu.Keşke rehber öğretmenlerimiz bu konuda daha özverili olsa.Sadece problem durumunda müdahale değilde önleyici önlemler içinde çalışmalar yapsalar.Herkes yapmıyor demiyorum,yapanlar tabi ki var.Fakat kendi rehber öğretmeni olmadığı bir okulda böyle bir çalışma olsa da iyi bir verim beklenemez.Haftanın bir günü geldiği bir okulda görevlendirmeli çalışan  rehber öğretmen ne öğrenci profilini ne de veli profilini tanıyabilir.
Bu arada kendimde seminer çalışmaları yapmadım değil.Fakat insanoğlu bir şeyi uzmanından  öğrenmek ister.Benim söylediklerim onların bir kulağından girdi, ötekinden çıktı....



İnsanın her yaşta eğitimi oldukça önemli.Yaşam boyu formal olsun informal olsun öğrenmeler içerisindeyiz.Hırs kontrol altındaysa bir takım başarıları getirebilir.Fakat kontrolü kaybedilmiş bir hırs insanlıktan da çıkarabilir.

***Gerilime Yol Açan Çalışmalardan Örnekler***



8 yorum:

  1. iş böyle kendini ıspatlamak olunca sanırım çocuklardan daha çocuk oluyor ebeveynler =))
    aslında dediğin gibi bunun oluru da bilinçli bi eğitimle mümkün ama böyle bi durumda bazıları gurur meselesi de yapabilir malum insanlara akıl erdirmek zor, hele bilinçlendirmek daha zor =)
    ama fotograflar şahane görünüyor söylemeden geçemicem =)

  1. En tehlikelisi de bu gerginliklerini çocuklarına yazsıtmaları sanırım değil mi?

  1. Blogger Bolat dedi ki...:

    Şİmdi o resimdekileri okul öncesi çocuklar mı yapıyor! Çok şaşırdım.

  1. HYPATİA dedi ki...:

    Kuccukkurba;
    Geç cevabım için özür dilerim,
    evet konu kendini ispatlamak olunca insanlar daha da küçülüyorlar....yaptıklarımızı da beğenmene sevindim,teşekkür ederiz(tüm sınıf adına) :)

  1. HYPATİA dedi ki...:

    Penguen'in Sepeti;
    Evet dediğiniz gibi çocuklara yansıması çok kötü ve yapıyorlar da...birbirlerine oturmaya gidiyorlardı kestiler...çocukların araları iyi fakat ebeveynler birbirine düşman..çocuklara çok kötü örnek oluyorlar :S

  1. HYPATİA dedi ki...:

    Bolat;
    Çocukların yeteneklerini küçümsememek lazım...bazıları kalıpların eserleri olsa da çoğu öğrencilerime ait...ufak yardımlar,taktikler söylendi ve örneklerde çocuklara gösterildi tabi ki :)

  1. . dedi ki...:
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
  1. HYPATİA dedi ki...:

    Neşvünema Bulmak;
    Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim ama bu ara çok ilgilenemedim....benim gibi pedagoji ile ilgilenen birini bulmak çok sevindirici...bloguma hoş geldiniz =)

Yorum Gönder